Search Item?

Translation Team

Translate & vote - from English to Italiano


English phrase to TRANSLATE:
[h2]MINI-MISSIONS FROM 0 – A1[/h2]
- Learn a you-specific intro by heart. Use that as the answer when your teacher or language exchange partner asks you to talk about yourself.
- Listen to the absolute beginner and A1 level podcasts (the Innovative Language series is my favourite) to get listening comprehension, and to get used to the very basic questions you’re likely to be asked at this level.
- Have a quick exchange on the HelloTalk app. These are low-pressure chats where you can stop to look things up in a dictionary. This is your first (very important) experience in actually using the new language!
- Study basic vocabulary decks on Anki, and find fun mnemonics on Memrise, so I have specific words at the ready.
- Prepare your cheat-sheet for everything you may want to say for a basic introduction conversation, and have it handy. Read through it so you are relatively confident about pronunciation, and paste words you don’t know into Forvo.
- Cram as much as you can and have a live conversation with a native speaker (30 minutes max!) on italki, so you can use what you know in real life. Rely on a dictionary to help move the conversation forward (see how I did this with Polish here).
Vote for the best!

Votes: 1
[h2] MINI-MISSIONI LIVELLI 0 - A1 [/h2]
- Impara a memoria un modo di presentarti. Usala come risposta quando il tuo insegnante o il tuo interlocutore di scambio linguistico ti chiedono di te.
- Ascolta podcast per principianti assoluti o per il livello A1 (il mio preferito è la serie Innovative Language) per raggiungere la comprensione orale, e abituarti alle domande basilari che probabilmente ti verranno fatte a questo livello.
- Prova ad avviare una breve chat con la app HelloTalk. E' una chat a bassa velocità di risposta dove potrai fermarti per cercare le parole sul dizionario. Questa è la tua prima esperienza (molto importante) con l'utilizzo vero e proprio di una lingua nuova!
- Studia insiemi di vocabolario di base su Anki, e prova le divertenti tecniche di memorizzazione di Memrise, così avrai a portata di mano delle parole specifiche.
- Prepara una scaletta con tutto ciò che potresti voler dire in una semplice conversazione per presentarti, e tienilo a portata di mano. Leggilo in modo da avere una relativa sicurezza sulla pronuncia, e incolla le parole che non sai pronunciare su Forvo.
-Studia più che puoi e prova ad avere una conversazione dal vivo con un madrelingua su italki (massimo 30 minuti!), in questo modo puoi usare ciò che hai imparato in una reale conversazione. Utilizza un dizionario per far andare avanti la conversazione (guarda come ho fatto io con il polacco qui).
Votes: 0
[h2] MINI-MISSIONI DA 0 - A1 [/h2]
- Imparare una intro si specifica a memoria. Utilizzare che come la risposta quando il vostro insegnante o di lingua partner di scambio chiede di parlare di te.
- Ascoltare la principiante assoluto e podcast di livello A1 (la serie Innovative Language è il mio preferito) per ottenere comprensione orale, e per abituarsi alle domande fondamentali è molto probabile che essere chiesto a questo livello.
- Avere un rapido scambio sul app HelloTalk. Queste sono le chat a bassa pressione, dove ci si può fermare a guardare le cose in un dizionario. Questa è la tua prima (molto importante) in realtà esperienza utilizzando la nuova lingua!
- Studiare i ponti vocabolario di base su Anki e trovare mnemonici divertimento su Memrise, quindi non ho parole specifiche alla mano.
- Preparare il cheat-sheet per tutto ciò che si potrebbe voler dire per una conversazione di base introduzione, e hanno a portata di mano. Leggere attraverso di esso in modo che siano relativamente sicuri di pronuncia, e incollare le parole che non conosci in Forvo.
- Cram quanto più possibile e avere una conversazione in tempo reale con un madrelingua (30 minuti max!) Su italki, in modo da poter utilizzare quello che sai nella vita reale. Contare su un dizionario per contribuire a spostare la conversazione in avanti (vedere come ho fatto con polacco qui).
Automatic translation from Googleoogle

Guidelines for Translations

  • 1. Format
    Please follow the same format that is used in the English version, including punctuation and capitalization.

  • 2. Variables
    (Variables can be numbers, names, discussions or other contents of PolyglotClub.com)
    Variables within the brackets are in red, like {1} {2}. Please do not translate the variables.
    Example:
    English: {1} You have received {2} new messages
    French: {1} Vous avez reçu {2} nouveaux messages

  • 3. Links
    Terms that will become HTML links on PolyglotClub.com webpages are surrounded by brackets and colored red, like: this is [link1]PolyglotClub.com[/link1]. You should translate the words colored black, because they will actually be displayed. Please do not translate HTML links that appear in red.
    Example:
    English: Go to the [link1]main page[/link1].
    French: Aller sur la [link1]page principale[/link1].

  • 4. Do not translate those words
    Words or phrases surrounded by a [notranslate] tag should not be translated.
    Example:
    English: You can say: "[notranslate]Hej![/notranslate]".
    French: Vous pouvez dire : "[notranslate]Hej![/notranslate]".

  • 5. Formal and informal Translations
    Please submit the formal expression of the item. Avoid slang and impolite expressions.

  • 6. Glossary
    You will find here a Glossary to help you choose the right and consistent words when writing a translation. Please, feel free to edit this glossary with new words and languages.